Springtime

Springtime jobbar med människor, varumärken och kommunikation. Med kommunikation bygger vi engagemang mellan människor och varumärken. Vi gör det för att utveckla oss själva, våra kunder och deras affärer.

Fullsatt på Springtimes och Hallvarsson & Halvarssons life science-seminarium i Almedalen

4 juli, 2016

Alla pratar om patienten i centrum – men vem vill vara patient? Det var temat för seminariet som vi tillsammans med Hallvarsson & Halvarsson anordnade på måndagen, inför en stor och entusiastisk publik. Det var en namnkunnig panel beståendes av Anders Lönnberg, regeringens nationella samordnare för life science, Catarina Andersson Forsman, generaldirektör på Läkemedelsverket, Karin..

Måndagens digitala buzz i Almedalen

Fredag den 8 juli utser pr-byrån Springtime, mediebevakningsföretag Notified och Dagens Opinion Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2016. Varje dag fram till dess kommer vi att släppa dagens mest uppmärksammade inlägg och kampanjer i sociala medier. Vi kan efter två dagar konstatera att Djurens rätt är mycket starka på Instagram i Almedalen i år, med..

Söndagens digitala buzz i Almedalen

3 juli, 2016

Nu har årets upplaga av Almedalen äntligen dragit igång! Precis som förra året utser Springtime tillsammans med Notified Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2016. Vinnaren kommer att presenteras på plats i Almedalen fredagen den 8 juli. Varje dag fram till dess kommer vi att släppa dagens mest uppmärksammade Almedalsinlägg som väckt mest uppmärksamhet i sociala..

Tio veckor går fort..

21 mars, 2016

Sista veckan äro kommen. Tio veckor på Springtime-kontoret har snart passerat och det är dags för mig att återvända till Göteborg och fördjupa mig i böcker och artiklar om strategisk kommunikation. Det har minst sagt varit en skillnad på att studera kommunikation och att utöva den praktiskt. Båda har sin charm, men jag fördrar nog..

Vad gör en digital strateg?

17 mars, 2016

Jag är digital strateg här på Springtime. Ett väldigt roligt jobb, tycker jag. Men jag får ofta frågan om vad det faktiskt innebär. Jag tänkte därför göra ett försök till att förklara vad det är jag gör under dagarna. Ett digitalt tänk En av mina övergripande uppgifter är att se till att vi som jobbar på..

Content marketing-specialist till Springtime

24 februari, 2016

Springtime vässar sig inom content marketing genom rekryteringen av den erfarna contentkonsulten och författaren av boken ”Content marketing för alla” – Joakim Arhammar. Joakim Arhammar kommer till Springtime från vår systerbyrå Comprend och har en bakgrund som content- och sociala medier-specialist på contentbyrån Appelberg. Han har arbetat både operativt och strategiskt med content marketing och..

Snickeri, semlor och Årets byrå!

12 februari, 2016

Halloj! Dags för ett blogginlägg igen. Hela två veckor sedan sist. Så vad har hänt sedan dess? Jag har fått snickra! Det kan ju anses som typisk praktikantgöra att få göra grejer som dessa, men alla vet ju att det bästa med IKEA (efter deras 5 kronors­korvar) är det händiga jobbet efteråt så det gjorde..

Stolta över nominering i Årets byrå 2015

11 februari, 2016

I går gick Regis prisutdelning av Årets byrå av stapeln. Vi vann tyvärr inte, men vi är otroligt stolta att Springtime blev nominerad till Regis årliga bransch- och kvalitetstudie! Årets byrå är en tävling där den byrå med nöjdast kunder vinner. Och Springtime var nominerad i kategorin PR-byrå över 25 miljoner i omsättning. Även om vi inte vann..

Hallå där John Bergsten!

3 februari, 2016

John kom till Springtime som praktikant i höstas men är numera en av Springtimes juniorkonsulter. För att ni ska lära känna John lite bättre svarar han på några frågor. Vad är det med konsultyrket som lockar dig? Att arbetsuppgifterna och frågorna som jag får jobba med varierar mycket. Som konsult får man hela tiden arbeta..

Välkommen Jung!

1 februari, 2016

I dag blev det publikt att Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvar Jung Relations. Jung är en av Sveriges främsta kreatörer inom marknadskommunikation och deras fokus på populärkultur och varumärken i samarbete med gruppens övriga byråer ger unika utvecklingsmöjligheter och styrka i kunderbjudandet. Jung är en av Sveriges mest prisbelönta byråer med inriktning på att bygga..