sociala medier

Sociala mediers intåg har förändrat hur vi kommunicerar och medielandskapet ser annorlunda ut. Kommunikation och nyhetscykler går snabbare än någonsin tidigare. Med Springtimes stöd kan ni navigera rätt och till fullo utnyttja fördelarna med sociala medier för att skapa affärsnytta.

Springtime hjälper företag och organisationer med allt från omvärldsbevakning, strategier, policys, utbildningar och innehåll.

Annie Lööf är Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2018

6 juli, 2018

                        Idag utsågs Årets digitala kommunikatör i Almedalen av Springtime och Notified. Vinnare 2018 är Annie Lööf, andra platsen gick till KRIS och tredje platsen till RFSL. Günther Mårder tilldelades ett hederpris. I år är det fjärde gången kommunikationsbyrån Springtime i samarbete med medie-bevakningsföretaget..

Almedalens digitala snackisar – onsdag/torsdag

              Fredag den 6 juli utser Springtime och Notified Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2018. Varje dag fram till dess presenterar vi dagens mesta snackisar i sociala medier. Nazisterna var synliga här under politikerveckan igår, inte bara under Annie Lööfs tal utan även digitalt. Gårdagens mest retweetade tweets handlade..

Integration engagerar väljarna på nätet

5 juli, 2018

Det märks tydligt att integration och invandring är väljarnas viktigaste valfrågor och frågor som engagerar. Junis rapport visar att valtemperaturen stiger ytterligare och det är diskussionen kring dessa frågor som driver engagemanget mest. Sverigedemokraterna är det riksdagsparti som nämns flest gånger i digitala kanaler under månaden men en stor del av inläggen är negativa. Integration..

Almedalens digitala snackisar – tisdag/onsdag

4 juli, 2018

              Fredag den 6 juli utser Springtime och Notified Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2018. Varje dag fram till dess presenterar vi dagens mesta snackisar i sociala medier. Det märks att Edward Blom kommit till ön. Hans arga tweet efter att ha blivit utkörd från ett mingel för att..

Almedalens digitala snackisar – måndag/tisdag

3 juli, 2018

            Fredag den 6 juli utser Springtime och Notified Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2018. Varje dag fram till dess presenterar vi dagens mesta snackisar i sociala medier. Det har hittills i Almedalen inte varit något som direkt har stuckit ut och de mest engagerade posterna under måndagen och tisdagen..

Almedalens digitala snackisar – söndag/måndag

2 juli, 2018

            Nu har årets politikervecka i Almedalen äntligen dragit igång! För fjärde året i rad utser Springtime tillsammans med Notified Årets digitala kommunikatör i Almedalen. Vinnarna utses av en jury och presenteras i Almedalen på fredag den 6 juli. Varje dag fram till dess presenterar vi dagens digitala snackisar i sociala medier. Du..

Socialdemokraternas utspel om migration upprör

11 juni, 2018

                        I majrapporten av Det digitala valet utmärker sig Sverigedemokraterna med en dramatisk tillväxt i sociala kanaler. På Instagram växer partiet med hela 78 procent. Men det är Socialdemokraterna som omnämndes mest av alla partier i sociala medier under maj. Detta som en direkt..

Vem blir Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2018?

15 maj, 2018

                        För fjärde året i rad utser Springtime tillsammans med Notified Årets digitala kommunikatör i Almedalen. Vem kan vinna priset? Årets digitala kommunikatör är ett pris som delas ut till den person, event, kampanj, företag eller organisation som varit mest tongivande och en förebild inom digital..

Invandring månadens största politiska fråga

9 maj, 2018

I aprils rapport av Det digitala valet ser vi att en stor del av den digital politiska diskussionen kom att handla om invandring. Även flera av riksdagspartiernas mest engagerande inlägg på deras Facebooksidor berör frågan. Migrationsfrågan splittrar och är alltså hetare än någonsin. Vi ser även flera exempel på att influencers blivit en del av..

Hur ska man jobba i ett föränderligt medielandskap?

3 maj, 2018

Ja, den frågan försökte jag svara på i en föreläsning på Brand Camp som anordnades av vår nya systerbyrå Identx i Linköping i förra veckan. Vad är svaret då? Jag ska försöka sammanfatta det lite kort.. För det första går det oerhört snabbt, både utvecklingen i medielandskapet men också när våra målgrupper scrollar i sina flöden. Det..