Vem blir Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2016?

juryn2016
Delar av juryn: Camilla Eriksson, jag själv och Jonas Morian.

Springtime och Notified utser för andra gången Årets digitala kommunikatör i Almedalen. Vi i juryn ser precis som förra året verkligen fram emot att spana in all digital kommunikation under almedalsveckan!

Vi har också välkomnat en ny jurymedlem – Rolf van den Brink från Dagens Opinion, som går in som mediepartner även i år.

Vad tittar juryn på?

Vi kommer se till digital kommunikation från en person, företag, organisation eller kampanj som klarar det omöjliga med att sticka ut under Almedalsveckan. Genomslag, kanalval, originalitet och IT-faktor kommer att spela in. Bra innehåll är grunden och det ska finnas en tanke bakom det som kommuniceras. Är avsändaren en mindre aktör kommer detta att viktas upp.

Tips från juryn!

Här är några tips från juryn för dig som vill vinna:
Karin – Även i år vill jag att det märks av en tydlig kanalstrategi, det ska vara tydligt att man tänkt igenom sin kommunikation för att vinna priset.
Camilla – Vi tror att vi så logiska, men vi är zoologiska. Se till att ditt budskap berör och förför. Det är så du skapar en snackis som sprider sig.
Jonas – Utgå alltid utifrån vad som är begripligt och intressant för andra, inte utifrån vad ni i er organisation tycker är viktigt.
Pär – Skapa något som det finns värde för andra att sprida, dela och engagera sig i, de bästa digitala kommunikatörerna behöver inte vara anställda hos er. Tipsa juryn!

Tipsa oss gärna under #digkom16 eller pinga oss på Twitter:
@karinbacklund
@camillaeriksson
@promemorian
@parlagerstrom
@vandenbrink