Välkommen till gruppen Involve Communication

Nu står det klart att Springtime och Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvar Involve. Genom förvärvet blir vi en av de ledande i Sverige inom modern förändringskommunikation. Vi på Springtime är väldigt entusiastiska inför att tillsammans med Involve bli en ännu starkare partner för våra uppdragsgivare. Vi är också nyfikna på Involve och ställde därför några frågor till deras vd Annicka Pärson.

Välkommen till gruppen Annicka och Involve! Kan du berätta lite om Involve?

Involve Communication startades 1995. Vår breda erfarenhet av att samarbeta med flera av Sveriges mest framgångsrika företag har givit oss en god förståelse för ledningens, chefens och medarbetarens behov av kommunikation och lärande i olika situationer. Vår metodik, vår pedagogiska kompetens och vår omvittnade styrka när det gäller digitala kanaler, gör oss till en framåtriktad, trygg och effektiv samarbetspartner för våra kunder.

Involve hjälper företag med att ge varje medarbetare insikter och kunskaper för att kunna göra ett riktigt bra jobb. Det kan handla om att få alla medarbetare att reflektera över företagets plats i världen och medarbetarens viktiga roll i företaget, kunskap om gemensamma strävanden och om vad som skapar företagets framgång. Vi hjälper företag att inse potentialen i att ju fler som förstår – desto fler som strävar mot och skapar framgång. Vi kallar det involverande kommunikation och det är det vi på Involve kan bäst, lever och tror på.

Vilka är ni som jobbar på byrån?

I en liten byrå har man ju ofta många roller, men förutom den rådgivande konsultrollen som vi ofta tar, projektledare, konceptutvecklare, manusförfattare, Art Directors, designer och programmerare. Dessutom jobbar vi väldigt nära tillsammans med en filmare + redigerare som också sitter på vårt kontor.

Vilka är era styrkor?

Vi brukar få beröm för att vi arbetar lyhört, anpassat och med strategiskt perspektiv. Ofta löper samarbetet med våra kunder under en längre tid då vi tillsammans förankrar strategier, värderingar och mål, sprider ut eller samlar ihop resultat av utvecklingsarbete, effektiviserar kunskapsöverföring, producerar chefsstöd och tar fram det som krävs för att nå och få med sig alla.

Våra kommunikationslösningar gör att strategier blir omsatta till handling. Detta sker oftast stegvis, från kännedom, till insikter, till engagemang, till handling. När många medarbetare följs åt genom sådana processer tillsammans riktas väldiga krafter åt samma håll. Det är härligt att se när det händer. I verkligheten – inte bara på strategidokumenten.

Hur kommer ni att passa in med Springtime och HH Group?

Jag är övertygad om att vi med vårt envisa fokus på medarbetarna, vår kunskap om digitala metoder för involvering och dialog samt vår egenutvecklade digitala plattform kommer att tillföra värde. Dessutom är vi ett gäng väldigt trevliga och bra människor – OM jag får säga det själv! 😉  

Vad ser du mest fram emot?

Att få komma in i ett sammanhang där det finns en bredd av spetskompetenser tillgänglig för att skapa ännu bättre värde för våra kunder – befintliga som nya! Spännande också för oss att få nya kolleger – med nya ideer och erfarenheter. Jag är säker på att vi har mycket att lära av varandra. Det ska bli enormt kul och spännande och se vad vi kan åstadkomma tillsammans!

Vad händer nu? Flyttar ni in till oss på Springtime?

Vi förbereder oss för flytt i slutet av november. Jag hoppas att vi får chans att börja kika på varandras uppdrag och pitcher för att se hur vi kan förstärka varandra. Men – jag tror det är klokt att ta det i lagom takt.

Läs mer om uppköpet: Dagens Opinion och Resumé.