Springtime + CFL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Min iver att få börja var stor. Jag fick en snabb rundtur av kontoret och känslan som ekade i väggarna var seriösa men av lekfulla toner. Det blir tydligt att kreativitetens mytomspunna värld är främjad på Springtime. Det känns att människorna brinner för sina uppdrag och ständigt strävar efter nästa storslagna idé. Stämningen är lättsam med ett varmt välkomnande av kloka värderingar. Det är svårt att inte dras med i engagemanget – viljan att prestera är ett faktum.

Jag fick mitt första uppdrag redan efter 30 minuter på plats, en kartläggning och nulägesanalys om ämnet hållbarhet. Startskottet hade gått av och jag var äntligen igång. Under dagen tillkom fler spännande uppdrag och snabbt började jag frodas i min roll som praktikant. Under en lång tid hade jag sett framemot dagen då jag kom in på en byrå och fick börja flaxa mina kreativa vingar. Jag känner mig glad att få börja min resa på Springtime. Det märks snabbt att det finns en bred samlad kompetens inom kommunikation och PR där man som praktikant vill insupa all dess prakt.

Det har varit en del uppdrag och ämnen jag tidigare inte riktigt haft så bra koll på, som e-mobility och hållbarhet i Sverige, eller hur olika företag lever i sociala medier. Det är intressant att se hur den digitala världen påverkar olika branscher och industrier. Kraften som finns tillgänglig 24/7 och möjligheten att påverka eller skifta inriktning för ett specifikt varumärke. Hur viktigt det är att vara involverad i vår samtid och visa att man som varumärke faktiskt bryr sig om mer än bara sig själva. Därför är det spännande att vara på Springtime, man känner att man är med och gör skillnad.

Carl Fredrik Lindvall, praktikant Springtime och blivande copywriter