Löfvens klavertramp utnyttjades av andra partier

Springtimes och Notifieds rapport Det digitala valet för mars 2018 visar att SD fortsätter att dra ifrån vad gäller antalet följare/gillare i sociala medier. De inlägg som skapar mest engagemang på riksdagspartiernas Facebooksidor handlar inte om de viktiga valfrågorna (väljarna anger sjukvård, lag och ordning samt integration som viktigaste valfrågor) utan är kopplade till vår vardag, en del av dem rent av opolitiska. Skandalen som rörde ett par nämndemän knutna till Centerpartiet fick stort utrymme digitalt under mars. C och SD kampanjade båda på Stefan Löfvens uttalande om landsbygden, med de använde sig av helt olika strategier.

Expressen skriver om rapporten här: Därför lägger Löfven ut fikabilder på Instagram
Dagens Opinion skriver om rapporten här: Alla partier ökar i sociala medier, men SD drar ifrån.

Ladda ner rapporten här: Rapport 2018_MARS (pdf)